BAŞDENETÇİ “İDARECİLERİN SORGULANMASINI İSTEMEYİZ“
6 Ocak 2021 Çarşamba günü Saat. 11:00’de, Radyo Yüksel'de yayınlanan "Gündem Özel" programında, Mavi Dünya Mehmet'in Konuğu Başdenetçi Şeref Malkoç’tu.
BAŞDENETÇİ AV. ŞEREF MALKOÇ RADYO YÜKSEL'E KONUK OLDU.
6 Ocak 2021 Çarşamba günü Saat. 11:00’de, Radyo Yüksel'de yayınlanan "Gündem Özel" programında, Mavi Dünya Mehmet'in Konuğu Başdenetçi Şeref Malkoç’tu.
Başdenetçi Şeref Malkoç “Hukuka ve tavsiyelerimize uymayan, Bakan Yardımcısı, Vali, Kaymakam, Belediye Başkanı ve hiçbir Genel Müdürün sorgulanmak üzere Türkiye büyük Millet Meclisine çağrılmasını tavsiye etmem.”
Radyo Yüksel’de yayınlanan “gündem Özel” Programına telefonla canlı yayına bağlanan, Kamu Denetçiliği Kurumu Başdenetçisi (Ombudsan) Şeref Malkoç, Vatandaşların bir hak arama kurumu olan KDK'ın çalışmaları hakkında kamuoyu ve Radyo dinleyicilerine açıklamalarda bulundu.
Kamu Denetçiliği Kurumu Başdenetçisi (Ombudsman) Şeref Malkoç, Kurum hakkında yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı.
"Gücünü Türkiye Büyük Millet Meclisinden alan anayasal bir Hak arama kurumdur.
Kurumumuz, idarenin her türlü eylem ve işlemleriyle tutum ve davranışlarını, insan haklarına dayalı, adalet anlayışı içinde hukuk ve hakkaniyet yönlerinden incelemektedir.
Kamu Denetçiliği Kurumu, dünyada yaygın adıyla “Ombudsmanlık”, Selçuklu ve Osmanlı İmparatorluğu dönemlerinde de var olan ve Osmanlı İmparatorluğundan Avrupa’ya yayılmış bir uygulamadır.
Kamu Denetçiliği Kurumu, Vatandaş ile devletin herhangi bir kurumu arasındaki sorunları kısa sürede çözmek amacıyla oluşturulmuştur.
Kurumumuzun temel görevi devletin kurumlarında yani idarenin işleyişine ilişkin vatandaştan gelen şikâyetleri incelemektir.” Dedi.
Başdenetçi Şeref Malkoç KDK ile ilgili açıklamalarının devamında şunları söyledi.• Kamu Denetçiliğ Kurumu Vatandaşın Bir Hak Arama Kurumudur.
• KDK, İdare Karşısında Vatandaşların Sesidir.
• Kamu Denetçiliği Kurumu Halkın Ücretsiz Avukatıdır.
• KDK, Hak Aramada, Vatandaşın bir nevi Deniz Feneridir. Aldığı Kararlarıyla ’da İdareye Yol Gösterir.
• KDK, Gücünü Anayasa’dan Ve Millet İdaresini Temsil Eden TBMM’den Alır.
• Vatandaşların İdare İle Sorunlarını Dostane Bir Şekilde Çözüyoruz.
• Kamu Denetçiliği Kurumu Adalete Hızlı, Kolay Ve Ücretsiz Ulaşmanın Yeridir.
• Kamu Denetçiliği Kurumu Devletle Vatandaş Arasında Dostluk Köprüsüdür.
• İdare İle Sorun Yaşıyorsanız Mahkemeye Gitmeyin, KDK’ya Gelin.
• Kamu Denetçiliği Kurumu (Ombudsmanlık) Türkiye’de idare ile vatandaş arasındaki anlaşmazlıkları yargıya gitmeden önce hızla çözmeye çalışan bir Hak arama kurumudur.” dedi.
Başdenetçi Şeref Malkoç Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Amacının:
Vatandaşlar arasında hak arama kültürünün yaygınlaştırılmasına,
Türkiye'de Verilen Kamu Hizmetlerinin Kalitesinin Arttırılmasına.
Kamuda şeffaflığın sağlanmasına,
Kamu yönetiminde hukuk ve uzlaşma kültürünün geliştirilmesine,
İdarenin, insan hak ve özgürlüklerine saygılı bir şekilde görev yapmasına,
Kamu hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesine,
Kamu yönetiminde iyi yönetim ilkelerinin hayata geçirilmesine,
İdare ile birey ilişkilerinde karşılaşılan uyuşmazlıkların etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulmasına,
İnsan haklarında uluslararası standartların yakalanmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Başdenetçi Şeref Malkoç son olarak Kamu Denetçiliği Kurumuna nasıl başvurulacağını açıkladı. Malkoç “ KDK’ya www.ombudsman.gov.tr internet üzerinden başvuru yapılabilir.
0.312-465 22 00 Nolu Telefondan da bilgi alabilirsiniz.” Diyerek, Batman halkına ve Radyo Yüksel dinleyicilerine selamlarını ileterek programı noktaladı. (Faruk ÇİFTÇİ)
Diğer Haberler
ANA MENÜ
PROGRAMLAR
İstek Hattı :
WHATSAP: 0542 552 72 99 REKLAM : 0545 234 72 72
Adres:
Meydan Mahallesi Cumhuriyet Caddesi 2000 İş Merkezi kat:4 No:402 Merkez/Batman
Telefon : WHATSAP: 0542 552 72 99 REKLAM : 0545 234 72 72
E-mail: [email protected] - [email protected]
İletişim
Telefon : WHATSAP: 0542 552 72 99 REKLAM : 0545 234 72 72
E-mail: [email protected] - [email protected]